VERANTWOORD  Jaargang 2, nummer 2 - maart 2017  
 
PLUS Verantwoord
 
 
 
Derde jaar op rij Meest Verantwoorde Supermarkt

Derde jaar op rij Meest Verantwoorde Supermarkt
 
Onze duurzaamheidsvlag mag opnieuw uit. Voor de derde keer op rij zijn wij vandaag namelijk verkozen tot Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland. Met een gemiddeld cijfer van 7,58 behaalden we de koppositie in het Duurzaamheidsonderzoek van GfK, in opdracht van Foodmagazine. En dat mag gevierd worden.

We bieden een goed, lekker en uitgebreid verantwoord assortiment. En daar blijft het niet bij! Zo sponsoren we allerlei plaatselijke initiatieven, maken we de verpakkingen van onze huismerkproducten kindermarketingvrij en hebben we medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst in bijna al onze winkels. Bovendien bezorgen veel ondernemers met elektrische en hybride bezorgwagens en hebben we ervoor gezorgd dat al onze 261 supermarkten klimaatneutraal zijn. Daar zijn we supertrots op.
  In 2017 gaan we door, want er zijn nog tal van verantwoorde stappen te zetten. We blijven ons inzetten voor mens, dierenwelzijn en milieu. Zo krijgt biologisch dit jaar veel aandacht en bekijken we de mogelijkheden voor een uitbreiding van de Fairtrade certificering van cacao voor het PLUS Huismerk. Ook binnen andere thema‚Äôs zoals gezondheid zijn volop ontwikkelingen te verwachten. Het behalen van de titel Meest Verantwoorde Supermarkt maakt dat wij ons met enthousiasme blijven inzetten om onze MVO-doelstellingen te realiseren en nieuwe initiatieven te ontwikkelen.
 
 
 
 
Verantwoord en sociaal jaarverslag 2016
 
Ons doel is om de beste supermarkt van Nederland te worden. Onze lokale aanpak maakt het verschil in de marktgebieden van onze ondernemers, bijvoorbeeld door bij te dragen aan een betere leefomgeving of met producten van lokale boeren en telers. Wij verduurzamen ons assortiment met grote stappen. Ook een beter milieu en het tegengaan van voedselverspilling hebben onze aandacht. De gezondheid en vitaliteit van onze medewerkers en consument is eveneens een belangrijk thema. Met onze visie op goed eten laten wij zien waar het ons om te doen is: Goed eten, voor iedereen elke dag.

Weten wat wij nog in 2016 concreet hebben gedaan op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en wat onze plannen zijn voor 2017? Lees hier ons Verantwoord en sociaal jaarverslag 2016.
  Lees hier ons verantwoord en sociaal jaarverslag 2016
 
 
 
Klik hier om een collega aan te melden voor deze nieuwsbrief.
Wil je deze e-mail niet meer ontvangen? Klik dan hier om je af te melden.
 
 
Volg ons op Facebook Volg ons op Twitter Volg ons op Pinterest Volg ons op Youtube   www.plus.nl
PLUS