VERANTWOORD  Jaargang 1, nummer 4 - oktober 2016  
 
PLUS Verantwoord
 
  Goed eten voor iedereen, elke dag. Daar streven we naar bij PLUS. Dat bereiken we door te zorgen voor een verantwoorde herkomst van onze producten, door te streven naar een beter milieu, door ons in te zetten voor mens en maatschappij en door consumenten en collega’s te helpen gezonder en vitaler te leven. Ook in de afgelopen maanden zetten we hiervoor weer flinke stappen. Zo hielpen we kinderen bewuster maken van waar hun eten en drinken vandaan komt, verduurzaamden we ons assortiment op een aantal punten en behaalden we een prachtige plek in het Beste Werkgevers-onderzoek van Nederland. Dat was niet de enige prijs. Ook wonnen we de titel van beste verssupermarkt. Een titel waar we erg trots op zijn. In deze nieuwsbrief lees je meer over de vertrouwde vier pijlers van ons MVO-beleid: 'Gezondheid en vitaliteit', 'Mens en maatschappij', 'Herkomst van producten' en 'Een beter milieu'. Heb je 'm uit? Dan zijn wij benieuwd over welk onderwerp je in de volgende nieuwsbrief meer zou willen lezen. Laat het ons weten via corporate-communicatie@plusretail.nl. Natuurlijk kun je hier ook terecht voor (andere) vragen, suggesties of ideeën.  
 
 
 
Kindermarketing: de status   In onze vorige nieuwsbrief lieten wij naar aanleiding van onze stakeholdersbijeenkomst in juni 2016
al weten te stoppen met kindermarketing op onze ongezonde huismerkproducten. Dat betekent dat wij onze verpakkingen aanpassen om ze minder aantrekkelijk te maken voor kinderen. Inmiddels zijn de eerste verpakkingen al onder handen genomen. Deze zijn binnenkort in de winkels te vinden, gaandeweg het jaar volgen er meer. Maar we willen kinderen niet alleen vertellen wat zij beter niet kunnen eten en drinken en juist goed gedrag stimuleren. Daarom zoeken we naar manieren om gezondere producten aantrekkelijker te maken voor kinderen, bijvoorbeeld met behulp van aansprekende kinderfiguren. We zijn volop bezig met de ontwikkeling hiervan en geven hiervan een update zodra dat mogelijk is.
Lees meer
  Kindermarketing: de status
 
 
 
 
Fairtrade gemeente Parkstad  
Twaalf PLUS supermarkten in de regio Parkstad werken hard samen om van de hele regio een Fairtrade regio te maken. Het idee van Fairtrade Parkstad komt van   Fairtrade gemeente Parkstad
de Fairtrade Gemeente campagne. Fairtrade Gemeente is een eervolle titel die aangeeft dat supermarkten, horecagelegenheden, organisaties, bedrijven en de gemeente zelf, extra veel eerlijk verhandelde producten in- en verkopen en bewustwording creëren. Dat is niet alleen goed voor miljoenen kleine producenten in ontwikkelingslanden die op deze manier op eigen kracht hun armoede kunnen aanpakken, maar ook voor de bedrijven die in de betreffende regio ondernemen.
Lees meer
 
 
 
 
Schoolklassen uit heel Nederland leren waar hun eten vandaan komt  
De jonge generatie weet steeds minder goed waar hun eten en drinken vandaan komt. Dat lezen we regelmatig in het nieuws en ook het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) deed een oproep voor verplichte voedseleducatie op basisscholen. Ook PLUS vindt het belangrijk om kinderen te leren waar het eten vandaan komt. Daarom organiseerden wij de PLUSBRiCKS spaarcampagne, waar ouders en kinderen bij hun boodschappen spaarden voor bouwstenen waarmee zij zelf een boerenbedrijf konden bouwen. Stukje voor stukje spaarden zij hem bij elkaar: kippen, koeien, kaas, verschillende groenten, fruit en natuurlijk de boer en boerin. Naast een boerenbedrijf-onderdeel bevatte elk zakje een kenniskaartje vol informatie en boerenslimme weetjes over eten en drinken. Zo ontdekte de jonge generatie spelenderwijs waar hun eten en drinken vandaan komt.
Lees meer
 
  Schoolklassen uit heel Nederland leren waar hun eten vandaan komt
 
 
 
 
Mijlpaal bestelauto’s met zonnepanelen in zicht  
E-commerce neemt steeds grotere vormen aan bij PLUS. Als meest verantwoorde en klimaatneutrale   Mijlpaal bestelauto’s met zonnepanelen in zicht
supermarkt vinden we het ook belangrijk om na te denken hoe deze boodschappen zo milieuvriendelijk bezorgd kunnen worden. Daarom hebben wij al een aantal jaar geleden het initiatief genomen om de bestelauto’s te voorzien van zonnepanelen, het zogenoemde solar gekoeld. Dit bespaart brandstof en draagt bij aan de vermindering van CO2 uitstoot. Daarnaast koelt de auto bij stilstand nog een halfuur door.
Lees meer
 
 
 
Klik hier om een collega aan te melden voor deze nieuwsbrief.
Wil je deze e-mail niet meer ontvangen? Klik dan hier om je af te melden.
 
 
Volg ons op Facebook Volg ons op Twitter Volg ons op Pinterest Volg ons op Youtube   www.plus.nl
PLUS