VERANTWOORD  Jaargang 1, nummer 2 - april 2016  
 
PLUS Verantwoord
 
 
Aandacht voor bewuster kiezen   In alles wat wij doen staat verantwoord voorop. Niet voor niets zijn wij ook dit jaar weer uitgeroepen tot meest verantwoorde supermarkt van Nederland. Onze plannen gaan verder: in onze vernieuwde communicatiestrategie leggen we de nadruk op aandacht voor goed eten, voor iedereen elke dag. We houden je graag op de hoogte van de keuzes die we maken en successen die we boeken. In deze nieuwsbrief vind je
 
  dan ook de vier pijlers van ons MVO-beleid: ‘Gezondheid en vitaliteit’, ‘Mens en maatschappij’, ‘Herkomst van producten’ en ‘Een beter milieu’. Wil je na het lezen van deze nieuwsbrief nog meer weten over onze inspanningen op het gebied van verantwoord ondernemen? Lees dan ons recent verschenen Verantwoord & sociaal jaarverslag 2015. En heb je vragen, suggesties of ideeën? Laat het ons gerust weten via corporate-communicatie@plusretail.nl.  
 
 
 
Aandacht voor bewuster kiezen   PLUS helpt graag bij het maken van een verantwoorde keuze. Op welke manier dan ook. Zo zetten we ons begin dit jaar
samen met Eredivisie in om kinderen in Nederland nog gezonder en beter te laten eten. Dit deden we door klanten naast de voetbalplaatjes dit keer ook succesrecepten van de moeders van voetballers te laten sparen. De achterliggende gedachte: de Eredivisie-voetballers zijn zelf ook niet zo ver gekomen met enkel kip, patat en appelmoes: zij kregen van hun moederlief voldoende groente en fruit voorgeschoteld. De voetbalplaatjes waren gekoppeld aan het stimuleren van gezondere voeding. Zo werd een gratis album weggegeven bij aankoop van twee netten mandarijnen. Lees meer
  Aandacht voor bewuster kiezen
 
 
 
 
Omgang met klanten en medewerkers  
Maatschappelijk verantwoord ondernemen komt ook tot uiting in de omgang met anderen – zowel als het gaat om consumenten als medewerkers.   Omgang met klanten en medewerkers
Om een steentje bij te dragen aan de missie van de Hartstichting, startte PLUS begin dit jaar een pilot. In drie supermarkten waren de PLUSpunten die consumenten sparen bij hun boodschappen goed voor een flinke korting op een reanimatiecursus in de buurt. Want elke dag overlijden er in Nederland buiten het ziekenhuis 35 mensen aan een hartstilstand, en reanimatie en de inzet van een AED binnen zes minuten biedt de grootste kans op overleven. Lees meer
 
 
 
 
Goede keuzes makkelijker maken   Het maken van een verantwoorde keuze. Dat wordt makkelijker als het aanbod grotendeels bestaat uit verantwoorde
verantwoorde producten. Daar werken we bij PLUS dan ook hard aan. Zo breidden we ons assortiment Fairtrade koffie verder uit met klimaatneutrale varianten. En we zetten Pasen volledig in het teken van verantwoord. Zo stonden het Paasmagazine en de folder vol met aanbiedingen om Pasen niet alleen lekker, maar ook verantwoorder te maken. Denk bijvoorbeeld aan de PLUS Moment Beter Leven Sterrengourmetschotel, Blonde d’Aguitaine Rundercarpaccio of de Fairtrade paaseitjes. Maar ook de gewone eieren werden ruimschoots onder de aandacht gebracht. Bij ons vind je namelijk alleen vrije-uitloop- en biologische eieren. Om dat nog eens extra aan de hele wereld te laten weten gaf Ellen ten Damme een concert voor de kippen die elke dag onze verse eitjes leggen. De verantwoorde aanpak sloeg aan. Lees meer
 
  Goede keuzes makkelijker maken
 
 
 
 
Bijdragen, reduceren en compenseren  
PLUS zet zich al jaren in om de winkels energiezuiniger te maken en daarom is het nu tijd voor de volgende stap. Alle winkels zijn vanaf heden namelijk   Bijdragen, reduceren en compenseren
klimaatneutraal. PLUS heeft al sinds 2011 100 procent groene stroom, de laatste drie jaar is er bewust gekozen voor Europese windenergie. Daar komt nu bij dat we voor compensatie van de CO2 uitstoot afkomstig van het gasverbruik investeren in efficiënte kooktoestellen voor gezinnen in Ethiopië en India. Dit is een initiatief in samenwerking met Fair Climate Fund. Door deze kooktoestellen wordt de uitstoot van CO2 van ruim 2.500 gezinnen aanmerkelijk teruggebracht. Een volgende stap is het klimaatneutraal maken van het servicekantoor en onze distributiecentra. Met deze stap is PLUS de eerste Nederlandse retailer met klimaatneutrale winkels. Lees meer
 
 
 
Klik hier om een collega aan te melden voor deze nieuwsbrief.
Wil je deze e-mail niet meer ontvangen? Klik dan hier om je af te melden.
 
 
Volg ons op Facebook Volg ons op Twitter Volg ons op Pinterest Volg ons op Youtube   www.plus.nl
PLUS